Een kritisch en geïnformeerd publiek gaat de dialoog aan met bedrijven en merken. Dwingend.We zeggen wat we fijn vinden, we like. We zeggen nog luider wat we minder vinden. Van kleine dingen tot fundamentele zaken.

Het zijn de merken die hun plaats vinden in deze dialoog, die aan deze transparantie een bondgenoot vinden. Menselijke merken. Merken die mee kunnen praten. Op gelijk niveau, dichtbij en herkenbaar. Soms nederig.

Boeken en blogs worden hierrond vol geschreven. Hèc, ik ben er nu zelf mee bezig. Een recente aanwinst in het genre is zonder twijfel ‘The Conversation Company‘.  Na zijn vorige boek liet Steven Van Belleghem al zien dat hij naast een wervend schrijver een geboren verhalenverteller is. Helder en duidelijk. Een traject dat hij met dit nieuwe boek naadloos verder zet. Het publiek laat van zich horen, daar is geen ontkomen aan. Er rest de bedrijven en merken enkel enkel de keuze in intensiteit waarin ze hiermee willen omgaan: van een performante klantendienst, tot een plaats voor de klant in het directiecomité. Een aanrader, dus. Zowel het boek als de presentaties.

Het boek werd gisteren officieel voorgesteld tijdens een event in de Gentse Art Cube, maar ik had het voorrecht om Steven vorige week al twee keer op 24 uur (!) aan het werk te zien in een presentatie rond ‘The Conversation Company’. De eerste keer op een avond door VKW Limburg, en de daaropvolgende ochtend voor de tweede keer in een thuismatch. Allez, voor mij toch. Steven sprak toen voor de RCA academy, een interne seminariereeks met interne en externe sprekers dat RCA Group een 6tal keer per jaar voor haar medewerkers organiseert.